بهینه سازی سایت فروشگاه اینترنتی و تاثیر تنوع لینک در رنکینگ

طراحی سایت - سئو - بهینه سازی سایت

سئو سایت فروشگاه اینترنتی یکی از مهمترین و پر دغدغه ترین کارهای مدیران سایتهای فروشگاه های اینترنتی می باشد. چنانچه این مقاله (سئو سایت فروشگاه اینترنتی)را به خوبی مطالعه و اعمال کنید به طور تضمینی و صد در صد ترافیک سایت شما افزایش پیدا می کند و محصولات سایت شما در صفحه اول گوگل قرار می گیرد. در هر حوزه ای که شما بخواهید فروشگاه اینترنتی داشته باشید به الطبع رقیبان زیادی دارید ولی این موضوع نباید برای شما نگران کننده باشد زیرا اکثر آنها اصول مهم سئو فروشگاه اینترنتی را نمی دانند و شما با مطالعه رعایت موارد گفته شده در زیر می توانید یک سر و گردن از رقیبانتان بالاتر باشید. امیدوارم این مقاله مورد استفاده دوستان عزیز قرار بگیرد. خوشحال میشیم در این خصوص سوالات و نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

  • لینک های با کیفیتمهمترین فاکتور گوگل لینک های باکیفیت است. یکی از اعضای تیم باید ساخت بک لینک (LINK BUILDING) را برای سایت انجام دهد. ساخت بک لینک تکنیک هایی دارد که در مقالات آتی در مورد آن توضیح می دهیم. ۹۰ درصد موفقیت جهت چند برابر شدن ترافیک، اعمال لینک های باکیفیت می باشد. شاید شما با خودتان فکر کنید که خیلی از سایتها هستند که به صورت رایگان بک لینک می فروشند ولی چنانچه دقت کنید اکثر این سایتها بر روی یک سرور قرار دارند و سایتهایشان برای فروش بک لینک طراحی شده اند نه برای درج مطلب. در مقالات بعدی روشهایی به شما آموزش داده می شود که بتوانید با چندین ip ، سایتها و روش های متفاوت عمل لینک سازی رو انجام بدهید و ترافیک سایت خود را چندین برابر کنید. قطعا با افزایش ترافیک و بازدید سایت، فروش نیز افزایش پیدا می کند.
  • بهینه بودن صفحه محصولات: جهت بهینه سازی محصولات از کلمات کنجاو کننده در تیتر محصول استفاده کنید مثلا فرض کنید که تمیز کننده لپ تاپ محصول سایت شما باشد بهتر است یکی از کلمات بهترین، آنلاین، ارسال رایگان، مشخصات، ارزان، قیمت، خرید، بررسی را به تیتر محصول اضافه کنید. مثلا: بهترین و ارزانترین تمیز کننده لپ تاپ . حالا فرض کنید یکی تمیز کننده لپ تاپ را در اینترنت سرچ کند و این گزینه سوم خط باشد ناخداگاه کاربر به جای کلیک بر روی گزینه اول بر روی این خط کلیک می کند بنابر این نرخ کلیک بالا می رود و رتبه اول میشه.
  • برای محصولات اصلی باید بالای ۱۰۰۰ کلمه بنویسید. شما باید چند محصول اصلی داشته باشید که به آن محصولات مهم می گویند ۱۰۰۰ کلمه اول صفحه محصول شما به گوگل می فهماند که صفحه شما در مورد چیست.
  • نمایان بودن کلمه کلیدی در صفحه: حتما کلمه کلیدی در هر پاراگراف باشد و در همه تصاویر محصولات کلمات کلیدی را به کار ببرید. گوگل باید بفهمد که شما در مورد این کلمه کلیدی مفصل و کامل توضیح داده اید.
  • معماری سایت فروشگاهی: جهت سئو سایت فروشگاه اینترنتی باید ساختار نمایش دسته بندی را تغییر دهید علاوه بر رعایت قانون صفحات مهم که با یک کلیک باید به آنها دسترسی داشته باشیم کاربر باید در دسته بندیهای محصولات با سه کلیک از صفحه اصلی به آن محصول برسیم. گوگل عمق رسیدن به آن صفحه را نگاه می کند. طی تحقیقات انجام شده توسط سئوکاران خارجی، سایتهایی که آدرس دهی کوتاه تری دارندبهتر رتبه می گیرند. آدرسهای بلند را به آدرس کوتاهتر تبدیل کنید و با ریدایرکت کردن آدرس کوتاه را جایگزین آدرس بلند کنید.
  • برای محصولات خارجی هم نام انگلیسی و هم نام فارسی در تیر، url، اولین پاراگراف باشد چون جستجوها به صورت ترکیبی هست.
  • در صفحه محصول از کلمات مرتبط بخوبی استفاده کنید: مثلا اگر در محصول لپ تاپ هست در مورد سرعت، صفحه نمایش، کارت گرافیکی، پردازنده، بلندگوها و … بنویسید چون ممکن است کاربر سرچ کند سرعت لپ تاپ و این شانس برای سرچ در کلمات بلند سرچ گوگل به محصول شما اختصاص داده شود.

تنوع لینک در رنکینگ گوگل همواره موثر بوده و هست.: من اعتقاد دارم که شما باید تنوع زیادی در ایجاد لینک های خود داشته باشید و در واقع لینک هایی با خاصیت های گوناگون بسازید.

این اعتقاد من علاوه بر اینکه یک اعتقاد شخصی نیست و بسیاری از کارشناسان برتر سئو جهان به آن پایبند هستند ، محصول تجربه سال های اخیر هم هست.

مثالهایی از انواع لینک هایی که شما می توانید در شرایط مختلف و با خاصیتهای گوناگون بسازید :

  1. لینک به متن (از درون پاراگراف های متن)
  2. لینک گرفتن از طریق پست مهمان (یعنی قرار دادن لینک هایمان در پست های اختصاصی و انتشار آنها در سایت های دیگر)
  3. لینک های انجمن (یعنی عضویت در انجمن ها و قراردادن لینک سایتتان در پست های مرتبط و نامرتبط)
  4. لینک های حاشیه صفحات (یعنی سمت چپ و راست سایت شما)
  5. لینک های پاورقی (در اصطلاح طراحی سایت فوتر نامیده می شود)
  6. لینک هایی از صفحات لینک (یعنی از لینک دونی ها لینک بگیرید)
  7. لینک های مطالعه بیشتر در پایین مقالات
  8. لینک های ویکی پدیا (ساخت این لینک ها خیلی مشکل است و علاوه بر آن خیلی دیر تاثیر می گذارد.اما از تاثیرش نمیشود هرگز چشم پوشی کرد…)
  9. لینک های شبکه های اجتماعی / لینک های وب ۲٫۰
  10. لینک های سایت های سوال و پاسخ (مثلا پاسخ های یاهو )
  11. لینک های مطبوعاتی (منظور لینک های اطلاع رسانی به هر نحوی حتی در سایت های خبری است)
  12. لینک های نظرات (ساخت لینک در بخش کامنت ها که بسیار هم پراستفاده است)
  13. ۱۳٫ ترکیبی از لینک های FOLLOW و NOFOLLOW
  14. ۱۴٫ لینک های ترکیبی از متن و عکس

یعنی به عنوان مثال اگر تمامی لینکهای شما از بلاگ ها می آید، این امر طبیعی نیست و امکان مجازات از سوی الگوریتم پنگوئن را دارد.و البته می توان به جرئت گفت قطعا جریمه می شوید.

این موضوع بطور کلی پذیرفته شده است، با اینحال اگرچه تنوع لینک بطور قطع فاکتوری برای رنکینگ بشمار می رود اما کیفیت از کمیت مهمتر است!

ساختن لینک از بخش های مختلف سایت شما کار بسیار بسیار ساده ای است پس هرگز در ساختن آن درنگ نکنید و اگر از توان شما خارج است به فردی که در زمینه ساخت سایت و سئو توانایی دارد ، سایتتان را بسپارید.

من به شخصه پیشنهاد میکنم همه کار سایت خود را خودتان انجام ندهید و کار را همیشه بدهید به کاردان ! چراکه با الگوریتم های جدید گوگل ساخت لینک اشتباه به شدت به سایت شما ضرر خواهد رساند.