عوامل ارتباطی و انسانی:پایان نامه درباره تجهیز منابع در بانک

دانلود پایان نامه

عوامل ارتباطی و انسانی

به طور کلی عوامل ارتباطی و انسانی این طبقه بندی بیشتر به جنبه های اجتماعی-انسانی توجه می کند که شامل موارد زیر می باشد:

1.تبلیغات بانک

2.رفتار و نحوه برخورد کارکنان با مشتریان بانک

3.رعایت عدالت و عم تبعیض در ارائه خدمات

4.اطلاع رسانی و ارائه آموزش های لازم به مشتریان

5.ویژگی های فردی مناسب کارکنان

 

2-5-3-1- تبلیغات بانک

تبليغات جمع «تبليغ» به معناي «رسانندگي» است و در مفهوم جامع رساندن پيام به ديگران از طريق برقراري ارتباط به منظور ايجاد تغيير و دگرگوني در دانش، نگرش و رفتار مخاطب مي‌باشد.

این معنا در کلمه فارسی«آگاهی»و اصطلاح انگلیسی«آدورتایزینگ» کاملاً آشکار است(علی آبادی،1369).
در هر حال هر نوع ارتباط به منظور نشاندن داده‌ها، ايده‌ها و يا انگاره‌ها در اذهان بشري براي تأثيرگذاري بر افكار، عواطف و يا كنش‌هاي فردي يا گروهي را تبليغ مي‌گويند.

تبليغات در تحولات عمومي جهان، در همه فعاليت‌هاي بشري اعم از علمي، فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي، سياسي، شخصي و جمعي تأثير عمده‌اي دارد. امروزه يكي از شاخص‌هاي تضمين سوددهي واحد‌هاي توليدي و بنگاههاي تجاري ارائه طرح‌هاي موفق تبليغات است. گرچه از پيدايش انسان اجتماعي، تبليغات نيز به صورت ساده و ابتدايي به وجود آمده و رشد كرده است اما نفوذ بسيار با اهميت و    دگرگون ساز و حساس تبليغات در دنياي معاصر، حكايت از اهميت سرشار آن دارد تبليغات طي گذر زمان تغييرات زيادي داشته و متناسب با پيشرفت‌هاي هر دوره ويژگي‌هاي خاص خود را دارا بوده است. امروزه با پيشرفت‌هاي شگرف در عرصه فناوري‌هاي ارتباطي و اطلاعاتي شاهد به وجود آمدن شكلهاي جديدي از تبليغات هستيم كه طيف متنوعي از اشكال گوناگون تبليغات را از تبليغات برروي تابلوهاي كامپيوتري گرفته تا تبليغات از طريق گوشي‌هاي موبايل، تبليغات در شبكه جهاني اينترنت شامل مي‌شود(خضرا،۱۳۸۵).

روش‌هاي ‌تبليغ ‌عبارتند از: بروشور، تبليغات ‌پستي،پيام ‌از ‌طريق ‌ايميل، مجلات، روزنامه‌ها، پوسترها ‌و ‌تابلوهاي ‌اعلانات، تبليغات ‌راديويي، بازاريابي ‌از ‌راه ‌دور، تبليغات ‌تلويزيوني، صفحات ‌وب و ….

يك تبليغ بانكي چه راديويي و چه تلويزيوني بايد خود را در بين تبليغات ديگر جاي دهد، سپس بايد ارتباط خود را با مخاطب برقرار سازد. در عين حال، تبليغ خدمات بانكي بايد به نحو موفق و درستي آن را معرفي كند. هدف بايد اين باشد كه در بين ازدحام و شلوغي فكر افراد نفوذ كرده و براي عرضه پيام تبليغاتي توجه مخاطب را به خود جلب كند، در غير اين صورت بخت آنكه برقراري ارتباط تأثير مطلوب خود را بگذارد، اندك است. هرچه تبليغ، توجه بيشتري را به خود معطوف كند، احتمال برقراري ارتباط مؤثر و يادآوري و ماندگاري آن تبليغ براي مخاطب بيشتر خواهد بود. اگر يك تبليغ بانكي كه از راديو يا تلويزيون پخش مي شود به ميزان كمي، توجه را به خود معطوف كند، در بهترين حالت، احتمالاً ناكارآمد است و در بدترين حالت بي تاثير خواهد بود. هدف تبليغات عبارت است از تشريح جايگاه و معرفي توانمندي هاي يك بانك و ايجاد روشنگري هاي لازم در مورد شرايط و موقعيت منحصر به فرد آن بانك

در زمينه ارائه خدمات به مشتريان(حسینی،1380).

2-5-3-2- رفتار و نحوه برخورد کارکنان با مشتریان بانک

امروزه‏ سازمان هایی در عرصه رقابت موفق‏تر خواهند بود که در برآوردن نیازها و خواسته‏های مشتریان‏گوی سبقت را از سایر رقبای بازار بربایند. به تعبیر دیگر در فلسفه جدید بازاریابی یعنی مشتری‏گرایی، مرکز توجه به مشتریان بوده و از دیـد مشتریان به مسائل نگاه می‏شود. این یک واقعـیت انکارناپذیر است که خواسته‏ها، نیازها و انتظارات مشتریان تغییر می‏یابد. بنابراین ابتدا باید مشخـص شود که مشتری چه می‏خواهد سپس در جستجوی تحقق آن برآمد(منصوری و یاوری،1383).

دور نيست زماني که بانک هاي مختلف با ورود به عرصه رقابت تحولات عميقي را در صنعت بانکداري رقم زدند. اين تحولات طيف وسيعي را شامل مي شد؛ از اصلاح فرآيندهاي کاري تا تحولات مربوط به بحث بازاريابي، شيوه ها و شکل هاي حضور در بازار رقابت. توجه به مشتري و بازار يکي از برجسته ترين نقاط عطف در فعاليت هاي بانک ها بود که درکنار ديگر تدابير اتخاذ شد و زمينه رشد و بالندگي بانک ها را فراهم آورد.

مشتریان راضی‏تر، کارکنان فعال‏تر، محصولات بهتر و روش‏های تازه‏تر حل مسائل‏سازمانی و در نهایت کیفیت به معنای توجه کافی به منابع انسانی و روحیات و رفتار آنهاست. به همین دلیل هر روزه تکنیک‏های مدیریتی جدیدی در راستای کسب مزیت‏های رقابتی با دیدگاه مشتری محوری به روی کار می‏آیند.

دانلود پایان نامه
این نوشته در مقالات و پایان نامه ها ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.