دوشنبه, مرداد ۱۳, ۱۳۹۹

مزایای بهینه سازی سایت و ۷ اشتباه رایج در انتخاب کلمات کلیدی سایت

طراحی سایت - سئو - بهینه سازی سایت

در این مقاله به اشتباهات رایجی که هر سئو کار در انتخاب کلمات کلیدی سایت مرتکب می شود می پردازیم همانطور که در مقالات گذشته هم اشاره کرده ایم تحقیق و بررسی در انتخاب کلمات کلیدی سایت باید اولین مرحله از هر استراتژی سئو باشد. انتخاب کلمات کلیدی سایت که می خواهید برایشان رتبه ای در موتورهای جستجو به دست آورید، اولین و مهم ترین مرحله ای است که باید در نظر داشته باشید.

با اینحال، تحقیق درباره کلمات کلیدی می تواند کار بسیار خسته کننده ای باشد. حال سوال اینجاست که در هنگام پژوهش و تحقیق کلمات کلیدی باید از چه اشتباهاتی دوری کنید؟ در این مقاله قصد داریم اشتباهات رایجی که افراد در هنگام تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی سایت انجام می دهند را برایتان توضیح دهیم. با اجتناب از این خطاها می توانید استراتژی دقیقی برای تحقیق کلیدواژه های خود اتخاذ کنید.

بررسی کلمات کلیدی را به درستی انجام نمی دهید

انجام درست تحقیق کلمات کلیدی می تواند کار دشواری باشد. احتمالاً تصور می کنید نیازی به تحقیق گسترده و عمیق در این زمینه ندارید و تنها لازم است بدانید که مخاطبان شما چه چیزی را جستجو می کنند، اینطور نیست؟ اما اشتباه نکنید. بهتر است زمانی را برای شناخت مخاطبان و زبان محاوره شان اختصاص دهید. باید بدانید مشتریانتان از چه زبانی و از چه عباراتی استفاده می کنند؟

نتیجه تحقیق کلیدواژه ها باید لیستی گسترده و جامع از کلمات و عباراتی باشد که می خواهید در نتایج جستجویشان رتبه بالا داشته باشید. حتماً (باز هم تاکید می کنم، حتماً) در فواصل زمانی معین فهرست خود را بروزرسانی کنید زیرا در طول زمان نه تنها مخاطبانتان، بلکه نیازهای تجاری تان نیز تغییر می کنند و شما باید تمرکز خود را بر روی آنها قرار دهید. این تغییرات ممکن است بر روی استراتژی کلمات کلیدی شما تاثیرگذار باشد.

کلمات کلیدی غیر معمول را هدف می گیرید

سعی کنید بر روی کلمات کلیدی رایج و واقعی سرمایه گذاری کنید. برخی از حوزه های کاری بسیار رقابتی هستند. به دست آوردن رتبه های بالا در حوزه هایی که رقابت بالایی دارند، بسیار دشوار است. اگر در شروع کار سئو قرار دارید نباید بر روی کلمات کلیدی رقابتی تمرکز کنید، در عوض می توانید کلمات کلیدی طولانی (Long-Tail Keywords) را انتخاب کنید که شانس به دست آوردن رتبه در آنها بیشتر است (کلمات کلیدی طولانی معمولاً نسبت نرخ تبدیل شان بیشتر از کلمات کلیدی اصلی است).
برای مثال، اگر سایتی با موضوع تناسب اندام دارید به دست آوردن رتبه های بالا برای واژه “تناسب اندام” بسیار دشوار خواهد بود. به این فکر کنید که چه جنبه ای از وبلاگ یا وب سایت شما منحصر بفرد است و سعی کنید برای آن موضوعات رتبه ای کسب نمایید. شاید شما در حال نوشتن مطلبی با موضوع تمرینات مرتبط با تناسب اندام برای افراد بازنشسته هستید. در این شرایط، استفاده از کلمات کلیدی طولانی مانند تناسب اندام برای افراد بازنشسته می تواند استراتژی فوق العاده ای باشد. در چنین شرایطی باید به دنبال کلمات و عباراتی همچون تناسب اندام برای سالمندان یا تناسب اندام برای بزرگسالان بگردید و برای آنها تولید محتوا کنید.

اگر در حوزه کاری خود سابقه زیادی دارید و در حال کسب رتبه های بالا برای کلمات کلیدی طولانی هستید، می توانید برخی از کلیدواژه های رقابتی را نیز هدف قرار دهید. به یاد داشته باشید رتبه بندی برای کلمات کلیدی اصلی باید بخشی از استراتژی بلند مدت تحقیق کلمات کلیدی تان باشد.

از کلمات کلیدی نامرتبط در انتخاب کلمات کلیدی سایت استفاده می کنید

کلمات کلیدی که هدف قرار می دهید باید با کوئری هایی که مشتریان به دنبالش هستند، یکسان باشد. همیشه باید از زبان و لحنی استفاده کنید که مخاطبانتان استفاده می کنند. فرض کنید در حال فروش پوشاک مجلسی هستید. شاید در بازاریابی سنتی این لباس ها با عنوان لباس مجلسی معروف باشند. با این حال، ممکن است کاربران اینترنت از این عبارت در جستجوهای خود استفاده نکنند و کلمه دیگری مانند لباس شب را جایگزین آن کنند. پس باید بدانید مخاطبانتان از چه واژه هایی برای جستجوی نیازهای خود استفاده می کنند.

 

به جای تمرکز بر روی کلمات جمع بر روی کلمات مفرد تمرکز دارید

باید به این نکته توجه داشته باشید که کلمات کلیدی هدفتان، به شکل جمع هستند یا مفرد. اگر دوست دارید برای یک کلمه جمع، رتبه ای در موتورهای جستجو داشته باشید؛ باید بررسی این موضوع را مدنظر قرار دهید. این مورد را می توانید به راحتی در گوگل ترند بررسی کنید. استفاده از کلمات به شکل جمع یا مفرد، به استراتژی کاری شما بستگی دارد.

به دنبال کلیدواژه هایی هستید که ترافیک خاصی ندارند

کلمات کلیدی دم دراز (یا همان طولانی) بهترین و عالی ترین روش برای شروع استراتژی کلید واژه هاست. این کلمات ترافیک کمتری دارند، اما شانس بیشتری برای تبدیل کاربر به مشتری خواهند داشت. با اینحال، اگر کلیدواژه ای که مورد استفاده قرار می دهید بسیار خاص است و هیچ ترافیکی برای آن وجود ندارد، مطمئن باشید هیچ کمکی به سئوی شما نخواهد کرد. پیشنهاد می کنیم در ابتدا مطمئن شوید کلمات کلیدی طولانی را هدف قرار می دهید که حداقل ترافیکی دارند!

ارزیابی کلمات کلیدی را فراموش می کنید

اگر قصد دارید برای یک کلیدواژه خاص رتبه ای در نتایج جستجو کسب کنید، بهتر است روند رتبه بندی خود را ارزیابی کنید. شما باید بدانید که آیا جستجو کنندگان محتوای شما را در نتایج جستجو پیدا می کنند یا خیر. برای انجام اینکار باید هر از گاهی در موتور جستجوی گوگل دقیقاً کلمه کلیدی تان را وارد نمایید و نتایج را بررسی کنید. تنها کافیست به دنبال صفحه سایت خود در نتایج جستجو باشید. اگر جایگاه سایت خود برای یک کلمه کلیدی را ارزیابی نکنید، نمی توانید بفهمید که آیا باید بر روی کلمات کلیدی رقابتی سرمایه گذاری کنید یا وقت خود را صرف کلمات کلیدی طولانی کنید.

در هر پست تنها بر روی یک کلمه کلیدی تمرکز می کنید

اگر یک محتوای خوب و معقول برای وبلاگ خود می نویسید، بهتر است به دنبال کسب رتبه برای چند کلمه کلیدی مختلف باشید. اگر می توانید اینکار را انجام دهید، لحظه ای تامل نکنید.

نتیجه گیری

انجام تحقیق و پژوهش بر روی انتخاب کلمات کلیدی سایت به زمان زیادی نیاز دارد. به همین خاطر، اختصاص دادن زمان کافی برای انجام آن بسیار مهم است. همچنین، شما باید بدانید به دنبال رتبه بندی برای چه کلماتی هستید. از اشتباهاتی که در این مقاله بیان شد، دوری کنید تا بتوانید استراتژی خود را به صورت دقیق پیاده سازی نمایید.

امیدواریم که این مقاله بتواند در انتخاب صحیح کلمات کلیدی و نحوه پیاده سازی استراتژی آن به شما کمک کند. بی صبرانه منتظر دریافت نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم. همچنین اگر در زمینه آموزش سئو با مشکلی روبرو هستید، آن را از طریق بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید. ما در سریعترین زمان به سوالات شما پاسخ خواهیم داد.

مزایای بهینه سازی سایت :بسیاری از صاحبان وب سایت مایل هستند با بهینه سازی سایت خود را در نتایج بالای موتورهای جستجو خصوصا گوگل مشاهده کنند. اگرچه بسیاری از صاحبان وب سایت مایل هستند سایت خود را در نتایج بالای موتورهای جستجو خصوصا گوگل مشاهده کنند اما گاهی اوقات ، آنها با شرایطی مواجه می شوند که بهینه سازی سایت درست انجام نشده و عدم درک صحیح از سئو و اثرات بلند مدت آن در روی کسب و کار ندارند.

عموم مردم سئو را به دلایل زبر مورد توجه قرار می دهند:
• سئو ترافیک رایگان زیادی را روی وب سایت شما می آورد که شامل تبلیغات کلیکی نمی شود.
• حتی شرکت هایی که تبلیغات گوگل را انجام می دهند، بخش بزرگی از ترافیک های جستجو را از دست می دهند. حدود ۷۰ درصد مردم روی نتایج ارگانیک جستحوی گوگل در مقایسه با تبلیغات کلیکی کلیک می کنند.
• کاربران اینترنتی به نتایج ارگانیک سرچ گوگل اعتماد بیشتری می کنند.

زایای بهینه سازی سایت :قبل از آنکه شما از یک شرکت سئو که به طور حرفه ای خدمات بهینه سازی سایت را انجام می دهد استخدام کنید. از شما تقاضا داریم که متوجه باشید گوگل چگونه کار می کند، چه مطالبی به عنوان راهنمای وبمستر گوگل بیان می شود؟
چگونه موتورهای جستجو کار می کند؟
مزایای بهینه سازی سایت :وقتی شما پشت کامپیوتر یا لپ تاپ شخصیتان نشسته اید و در صفحه گوگل هستید، با لیستی از سایت ها در هر زمینه ای مواجه می شوید. چگونه گوگل صفحه ای را که مطابق با جستجوی شما هست پیدا می کند؟ و چگونه نتایج جستجو را تعیین می کند؟
گوگل را مطمئن سازید که درباره وب سایت شما می داند:
برای اینکه مشاهده کنید که آیا گوگل دریاره وب سایت شما می داند، کافی است به این شکل جستجو کنید:
[site:parsico.net] اگر صفحاتی از سایت شما نشان داده شد مشخص می شود که قبلا توسط گوگل ایندکس شده اند. اگر به نمایش گذاشته نشده بود ، پس سایت شما ایندکس نشده است و یا اینکه هنوز گوگل آن را کشف نکرده است. بنابراین شما باید این صفحات وب سایت را با گوگل آشنا سازید:
http://www.google.com/submityourcontent/website-owner
ابزار گوگل وبمستر:
مزایای بهینه سازی سایت :گوگل وبمستر در نتایج جستجوی شما تاثیر مثبتب خواهد داشت و باعث افزاش رتبه شما در موتور جستجوی گوگل خواهد شد. گوگل وبمستر برای شما گزارش های جزئی درباره صفحات ایندکس شده در گوگل فراهم می کند. برای شروع به کار آن، باید به لینک زیر مراجعه و ثبت نام کنید :
https://www.google.com/webmasters/tools

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *