• خوراکیایی که واسه کاهش وزن باید دور اونا رو خط بکشین
  • لاغری با پیاده روی؛ واسه کاهش وزن چقدر باید راه رفت؟
  • بهترین راه لاغری آسون که در زودترین زمان شما رو به نتیجه میرسوند

نوشیدن آب به سوزاندن کالری بیشتر کمک می کنه

دلیل ممکن واسه این جور کاهش وزن اینه که نوشیدن آب بیشتر می تونه متابولیسم شما رو تحت اثر بذاره که باعث می شه کالری بیشتری بسوزونین. اما درواقع تا کنون هیچ سند و مدرک اثبات شده ای مشاهده نشده که طبق اون نوشیدن آب دلیلی واسه کاهش وزن باشه.

آب آشامیدنی شک نداشته باشین به شما کمک می کنه وزن خود رو از دست بدین، چون آب جانشین نوشیدنیایی با کالری بالا مثل نوشابهای گازدار و شیرین می شه. منظورم اینه که اگه شما هر روز ۱۲ اونس نوشابه مصرف می کنین، جایگزینی اون با آب می تونه خیلی آسون باعث کاهش هزار کالری در هر هفته شه و باعث می شه که شما در هر ماه بیشتر از یک پوند وزن کم کنین. من فکر می کنم این شاید بهترین توضیحه.



افرادی که بیشتر آب می خورن به مصرف کالری تمایل کمتری دارن

تحقیقات نشون میدن افرادی که بیشتر آب می خورن به مصرف کالری تمایل کمتری دارن. این ممکنه به دلیل جایگزینی نوشیدنیای گازدار با آب باشه (جایگزینی یک وعده نوشیدنی شیرین شده با شکر با یک لیوان آب می تونه به میزان زیادی وزن رو کاهش بده) یا اینکه می تونه باعث تغییری آگاهانه در برنامه سلامتی شه، به این معنی که تصویب یک تصمیم خوب (نوشیدن آب بیشتر) منجربه تصمیم گیری بهتر دیگری می شه (درست غذاخوردن) و شاید حتی یک انتخاب خوب دیگر (ورزش بیشتر).

مطلب مرتبط :   لاغری با ماساژ امکان پذیره؟

بعضی از کارشناسان فکر می کنن که احساس گرسنگی ممکنه نشونه نیاز شما به آب باشه. من مطمئن نیستم که این درست باشه، اما نوشیدن آب به جای خوردن یک بین وعده، کالری مصرفی شما رو کم می کنه.

نوشیدن آب پیش از غذا اشتها رو کم می کنه

بعضی ادعا می کنن نوشیدن آب پیش از غذا باعث کم شدن اشتها میشه. درواقع، حقایقی اون طرف این موضوع پنهون، اما این موضوع تقریبا فقط به افراد میانسال و سن بالا محدود می شه.

درنتیجه، افزایش مصرف آب قبل از غذا به شما کمک می کنه تا مراقب وزن خود باشین، چون فضایی رو در معده ی شما اشغال می کنه که به نوبه ی خود، کمک می کنه تا شما مقدار غذای مصرفی خود رو طی یک وعده ی غذایی کم کنین. با اینکه ممکنه نوشیدن آب پیش از وعدهای غذایی واسه افراد میانسال و سن بالا تر خیلی مفید باشه، تحقیقات در این مورد روی افراد جوون تر، کاهش زیادی رو در مصرف کالری نشون نداده.



بهترین راه واسه نوشیدن آب بیشتر

اگه طعم آب آسون رو دوست ندارین، لازم نیس که حتما آب آسون بخورین. در این جور موارد آب معدنی انتخاب خوبیه؛ شما می تونین لیمو یا آب لیمو رو واسه طعم دارشدن به آب خود اضافه کنین. انواع دمنوشای گیاهی تقریبا بی کالری هستن، مگه اینکه شکر یا شیر به اونا اضافه کنین. بقیه نوشیدنیای سالم شامل آب میوه خالص، آب سبزیجات و شیر کم چربه. اونا کالری دارن، اما درعین حال مقدار زیادی از ویتامینا و مواد معدنی مورد نیاز بدن رو هم دارا هستن. البته توجه داشته باشین که آب سبزیجات می تونن شامل مقدار زیادی سدیم باشن.

مطلب مرتبط :   آلمانی

قهوه و چای سیاه یا چای سبز شامل کافئینه و خیلی از مردم فکر می کنن که اثر دیورتیک (پیشاب آور) کافئین باعث کاهش مقدار آب موردنیاز می شه، اما تحقیقات گذشته نشون می ده که این موضوع درست نیس. کافئین یک باعث سیستم عصبیه و افرادی که به کافئین حساسیت دارن، باید از مصرف بیش ازحد نوشابهای دارای کافئین بالا مثل قهوه، کولا و نوشیدنیای انرژی زا خودداری کنن.

در آخر اشاره این نکته ضروریه که با اینکه کسی منکر فواید نوشیدن آب نمی شه، اما درواقع محققان فکر می کنن آب نمیتونه به طور مستقیم روی کاهش وزن اثر بزاره ولی مصرف آب با کم شدن وزن در ارتباطه. واقعا، متأسفانه در آب هیچ ترکیب یا ماده خاص جادویی واسه چربی سوزی وجود نداره ولی ناامید نشید، چون آب می تونه به طور غیرمستقیم به کاهش وزن کمک کنه. درواقع آب ماده ای کمک کننده در روند کاهش وزنه و نوشیدن مقدار کافی آب، بخشی از برنامه کاهش وزن سالم رو تشکیل می ده.



دسته بندی : Uncategorized

دیدگاهتان را بنویسید