ترفند های زندگی

راهنمای خرید ساعت مچی مردانه

 

شاید آقایان استایل خیلی خاص و پیچیده ای نداشته باشند؛ اما یکی از اکسسوری های مهمی که حتما باید استفاده کنند ساعت مچی است. ساعت مچی های مردانه نه تنها باعث می شود تا آن ها از زمان دقیق آگاه شوند، بلکه تیپ و استایل آن ها را شیک، لوکس تر و جذاب تر نشان می دهد. اما برای خرید ساعت های مچی مردانه باید به یک سری نکات توجه کرد؛ چرا که ساعت مچی هر کسی می تواند متفاوت نسبت به دیگری انتخاب شود. در ادامه به یک سری موارد برای خرید ساعت مچی های مردانه اشاره می کنیم.

 

 

  • مدل ساعت مچی

 

اولین موردی که در انتخاب و خرید ساعت مچی مردانه اهمیت زیادی دارد، این است که به چه دلیلی می خواهید ساعت مچی تهیه کنید؟ ساعت های مردانه امروزه مدل های مختلفی دارند و آن ها را در دسته بندی های مختلفی طبقه بندی می کنند که عبارتند از:

  • ساعت مچی های لوکس: این مدل ساعت مچی ها طراحی های زیبا، جذاب و خاص دارند و استایل شما را گران قیمت تر نشان می دهند.
  • ساعت مچی رسمی: این نوع ساعت ها با استایل های کلاسیک و کاملا رسمی ست می شوند و آن ها را نمی توان با تیپ های روزانه استفاده کرد. هر کسی بهتر است یک ساعت مچی رسمی برای مهمانی ها داشته باشد.
  • ساعت ورزشی: این ساعت ها از جمله مدل هایی هستند که در زمان ورزش، پیاده روی و حتی روزمره هم می توان از آن ها استفاده کرد. این ساعت ها یک سری ویژگی هایی مانند بررسی ضربان قلب، شمارش و مقدار کالری دارند.
  • ساعت مچی اسپرت: این مدل ساعت ها همیشه و هر جا به صورت روزانه از آن می توان استفاده کرد. این ساعت ها دارای کارایی مناسب هستند و با بیشتر تیپ های روزانه ست می شوند.

 

 

  • موتور ساعت

یکی دیگر از مواردی که در خرید ساعت های مچی مردانه نقش پر رنگی ایفا می کنند، موتور ساعت است که به عنوان قلب ساعت عمل می کند و کیفیت آن اهمیت زیادی دارد. موتور ساعت ها به دو دسته کوارتز و مکانیکی تقسیم می شود. موتور کوارتز با استفاده از جریان الکتریکی از باتری کار می کند و هر چند سال یک بار نیاز به تعویض دارد. در صورتی که موتور مکانیکی باتری نمی خواهند و اجزای آن ها پیچیده تر بوده و قیمت شان نیز بیشتر است.

 

  • برند ساعت مچی مردانه

شرکت ها و برندهای زیادی در حال حاضر با توجه به اهمیت ساعت های مچی، آن ها را طراحی و تولید می کنند. به همین دلیل ما شاهد برندهای معتبر و با کیفیت زیادی در حال حاضر هستیم که هر کدام طرح و مدل های مخصوص به خود را دارند. شما می توانید از بین بهترین برندهای ساعت مچی مردانه اعم از لی کوپر، کارن، لاکسمی، هابلوت، کاسیو و … یکی از آن ها را انتخاب کنید. هر چقدر ساعت مچی برند معتبر تر و شناخته تری داشته باشد، قیمت آن هم بیشتر می شود. شما می توانید از فروشگاه های تخصصی ساعت بهترین مدل ها را انتخاب کنید.

 

  • بند مناسب ساعت
این مطلب را هم حتما بخوانید :   انتخاب بهترین بیمه تکمیلی

ساعت از اجزای متعددی تشکیل شده است که یکی از آن که بیشتر از سایر قطعات آن نمایان می شود و توجه می گیرد؛ بند ساعت است. ساعت ها می توانند بندهای چرمی و فلزی یا استیل داشته باشند که هر کدام یک سری ویژگی ها دارند. بندهای استیل و فلزی بیشتر برای تیپ های رسمی هستند و در صورتی که بندهای چرمی در حالت کلاسیک، روزانه و اسپرت بیشتر به کار می روند. کیفیت و طول عمر بندهای استیل بیشتر بوده و هیچ موقع از مد نمی افتند. در صورتی که بندهای چرمی قیمت مناسب تری داشته اما طول عمر محدود تری دارد و تنوع در آن ها نیز بیشتر می باشد.

 

  • ساعت مورد نیاز شما

بیشترین کاربردی و خواسته ای که از ساعت مچی دارید، چیست؟ آیا یک ساعتی می خواهید که تنها شکل ظاهری داشته باشد، یا یک ساعت مچی نیاز دارید که در تمام روز از آن استفاده کنید. یا این که خیلی اهل پوشیدن ساعت نیستید و تنها در مواقع رسمی از آن می خواهید استفاده کنید؟ زمانی که شما به این سوالات پاسخ دهید در بین مدل های متنوع ساعت های مچی کم تر سر درگم می شوید. به همین دلیل اول بدانید که چه ساعتی می خواهید و با توجه به آن، مدل هایی که مد نظرتان نیست را کنار گذاشته و از بین ساعت هایی که علاقه مند هستید، بهترین اش را انتخاب کنید.

 

  • میزان بودجه

به جرات می توان گفت یکی از مهم ترین فاکتورها در زمان خرید ساعت مچی مردانه، میزان بودجه ای است که شما می خواهید پرداخت کنید. بهترین مدل های ساعت از تنوع و طرح های مختلف وجود دارد که دارای قیمت های متنوعی هستند. مهم در زمان انتخاب ساعت مچی مردانه، میزان هزینه ای است که می خواهید پرداخت کنید، این باعث می شود تا شما مدل هایی که می خواهید و برندهایی که در نظر دارید را محدود تر کرده و از بین آن ها انتخاب کنید. باید به شما بگوییم که هر چقدر برای خرید ساعت مچی مردانه بیشتر هزینه کنید، مدل های بهتری برای شما وجود خواهند داشت و می توانید ساعت معتبر از برندهای با کیفیت و زیبا را تهیه نمایید.

 

  • صفحه ساعت مچی

ساعت های مچی دارای صفحه های مختلفی با طرح های گوناگون هستند که دارای تنوع زیادی می باشند. نوع صفحه ساعت هم از مواردی است که در خرید باید به آن توجه کنید. صفحه های ساعت می توانند صدفی، ساده، شطرنجی و… باشند و شکل آن ها به صورت دایره ای یا مستطیلی طراحی شود. صفحه ساعت های گرد معمولا بیشتر در ساعت های اسپرت استفاده می شود، صفحه مدل های مستطیلی نیز طرح های خاص تری را ارائه می دهند و برای افراد خاص پسند مناسب تر هستند.