عمومی

کمیسیون املاک در کانادا

خرید خانه در کانادا احتمالا بزرگترین خرید زندگی شما خواهد بود. و هنگامی که تصمیم به فروش می‌گیرید، کمیسیون املاک و مستغلات ممکن است بزرگترین هزینه‌ای باشد که تا به حال در طول عمر خود پرداخت کرده‌اید.

انجمن املاک و مستغلات کانادا (CREA) گزارش داد که کمتر از 35000 خانه در ژانویه فروخته شده است که در مقایسه با 55000 واحد در سال گذشته کاهش یافته است. این کاهش فروش تا حدی به دلیل افزایش نرخ بهره سیاستی بانک مرکزی کانادا است که در مارس 2022 آغاز شد.

میانگین ملی قیمت فروش یک خانه در ماه فوریه 18.9 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت. با این حال، فروش خانه 2.3 درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافته است. و اگر قصد جابجایی دارید، کمیسیونی که باید هنگام فروش بپردازید قابل توجه است.

کمیسیون چیست و چه کسی آنها را پرداخت می کند؟

کمیسیون هزینه ای است که شما معمولاً به یک نماینده املاک برای فهرست کردن ملک و همچنین به نماینده ای که خریدار را نمایندگی می کند پرداخت می کنید. این کمیسیون ممکن است به طور مساوی بین هر دو نماینده تقسیم شود یا نباشد.

اما شما کمی در مورد نحوه محاسبه کمیسیون خود فرصت دارید. شورای املاک و مستغلات انتاریو توصیه می کند که خریداران قبل از ارائه پیشنهاد، توافق را با نماینده خود تأیید کنند.

اگر خانه فروخته نشود، هیچ یک از نمایندگان پولی دریافت نمی کنند. کارگزاری‌های املاکی که آنها برای آنها کار می‌کنند نیز کاهش نمی‌یابند، زیرا نمایندگان معمولاً درصدی از کمیسیون را با کارگزاری خود تقسیم می‌کنند.

نرخ کمیسیون در کانادا

کمیسیون املاک و مستغلات بین 3 تا 7 درصد قیمت فروش متفاوت است، اما واقعاً نرخ مشخصی وجود ندارد. به گفته CREA، اعضا به یک آداب رفتاری پایبند هستند که بیان می‌کند: «نرخ‌های کمیسیون یا هزینه‌هایی که اعضا برای خدمات ارائه شده به عموم دریافت می‌کنند، و تقسیم آن هزینه‌ها بین اعضای همکار، تنها انتخاب کسانی است که خدمات ارائه می‌دهند.»

در اینجا روش های مختلفی برای محاسبه کمیسیون وجود دارد:

درصد ثابت قیمت فروش – این رایج ترین نوع کمیسیونی است که پرداخت می کنید.

درصد تقسیم قیمت فروش – این جایی است که با افزایش قیمت فروش، درصد کاهش می یابد. به عنوان مثال، کمیسیون برای نماینده شما ممکن است 2.5٪ در 500000 دلار اول و 2٪ برای هر چیزی بالاتر از این نرخ باشد. به عنوان مثال، در انتاریو، اگر قیمت فروش نیز افزایش یابد، نرخ درصد مجاز به افزایش نیست. فقط مجاز است ثابت بماند یا کاهش یابد.

کارمزد ثابت – کارمزد برای هر فروشنده یکسان است، حتی اگر یک خانه به قیمت 300000 دلار فروخته شود در حالی که خانه دیگر به قیمت 3 میلیون دلار فروخته شود.

هزینه خدمات — ممکن است با پرداخت هزینه ثابت یا ساعتی برای فهرست کردن و بازاریابی ملک، برگزاری خانه های باز و چاپ بروشور موافقت کنید.

ترکیبی از هزینه ها – می توانید یک هزینه ثابت به اضافه هزینه های اضافی برای سایر خدمات بپردازید.

کمیسیون از درآمد حاصل از فروش خارج می شود و به قیمت فروش نهایی اضافه نمی شود. از آنجایی که فروش املاک و مستغلات یک خدمت در نظر گرفته می شود، پورسانت ها نیز بسته به استان یا منطقه شما مشمول GST یا HST هستند.

در حالی که شما معمولاً کمیسیون را می پردازید، خریدار نیز به نوعی مشارکت می کند، زیرا آنها کسی هستند که خانه را خریداری می کنند.

برای محاسبه کمیسیون، از GTA به عنوان مثال استفاده می کنیم. در ماه فوریه، هیئت املاک منطقه ای تورنتو (TRREB) گزارش داد که میانگین قیمت فروش یک خانه در GTA 1,095,617 دلار است.

این مطلب را هم حتما بخوانید :   متخصص مغز و اعصاب در سعادت آباد

اگر کمیسیون درصد ثابتی از قیمت فروش باشد، کمیسیون 5% (2.5% برای هر نماینده) در خانه 1,095,617 دلاری 54,780.85 دلار است. با احتساب HST، کل مبلغ 61902.36 دلار است.

به یاد داشته باشید که کمیسیون تنها هزینه هنگام فروش خانه نیست. هزینه های قانونی و احتمالاً جریمه تخلیه وام مسکن نیز وجود دارد. با این حال، خریدار به طور معمول دارای تنوع بیشتری از هزینه های پنهان است که باید بپردازد. این امر دلیل بیشتری برای مقایسه نرخ وام مسکن در کانادا و صرفه جویی در پرداخت های ماهانه فراهم می کند.

قدرت مذاکره

 

چیزی که بسیاری از فروشندگان نمی دانند این است که کمیسیون ها در حال مذاکره هستند. کاهش یک درصدی می تواند هزاران دلار صرفه جویی کند. آن خانه 1,095,617 دلاری را به خاطر دارید؟ پورسانت 4% برای آن 43824.68 دلار یا 49521.89 دلار با احتساب HST خواهد بود. این صرفه جویی بیش از 12000 دلار است.

اگر با هر نماینده ای که ملاقات می کنید در مورد کمیسیون خود انعطاف پذیر باشند، باید با آنها صحبت کنید – اما انتظار نداشته باشید که آنها به صورت رایگان کار کنند زیرا آنها نیز باید بخشی را به کارگزاری بدهند. همه نمایندگان نمی خواهند مذاکره کنند، اما شما نمی دانید مگر اینکه تلاش کنید.

بسیاری از نمایندگان درصدی از قیمت فروش را به عنوان کمیسیون خود دریافت می کنند. اگر نماینده ای را از یک کارگزاری سنتی املاک انتخاب کنید، معمولاً درصد ثابتی را پرداخت می کنید. با این حال، برای کمک به کاهش هزینه‌های کلی خود، می‌توانید درخواست کنید که خدمات خاصی مانند بازاریابی یا نمایش خانگی را کاهش دهید.

همچنین کارگزاری های املاک با تخفیف وجود دارد که هزینه ثابتی را دریافت می کنند. شما می توانید با بهترین نرخ متناسب با بودجه خود خرید کنید.

مسیر “برای فروش توسط مالک”.

جایگزین دیگر این است که خانه را به تنهایی بفروشید. با انتخاب این گزینه می توانید با عدم پرداخت پورسانت ده ها هزار دلار پس انداز کنید، اما باید کارهای بسیار بیشتری نیز انجام دهید.

اگر تصمیم به رفتن به این مسیر دارید، باید یک ارزیاب دریافت کنید تا به شما کمک کند ارزش خانه خود را ارزیابی کنید و هزینه ثابتی را به یک دلال بپردازید تا ملک شما را در فهرست خدمات چندگانه (MLS)، پایگاه داده املاک موجود برای فروش، ثبت کند. شما همچنین به یک وکیل نیاز دارید تا در امور اداری به شما کمک کند.

به جای پرداخت کمیسیون هنگفت، می توانید از پول پس انداز شده برای کمک به بازنشستگی، بازسازی خانه بعدی یا حتی خرید یک ماشین گران قیمت استفاده کنید.

حرف آخر

 

هزینه شماره یک فروش خانه شما کمیسیون است. مذاکره با نماینده خود می تواند هزاران یا ده ها هزار دلار برای شما صرفه جویی کند. همچنین گزینه ای برای یافتن کارگزاری وجود دارد که هزینه ثابتی را دریافت می کند، یا می توانید خانه را خودتان بفروشید. هر کدام مزایا و معایبی دارند، اما انتخاب با شماست.