برگزیده

سینما فوردی چیست (بازار کار سینما فوردی) موشن کده

سینما فوردی چیست (بازار کار سینما فوردی) موشن کده

نرم افزار Cinema 4D یک برنامه مدل سازی، انیمیشن، موشن گرافیک و رندر سه بعدی است که توسط MAXON Computer GmbH در آلمان توسعه یافته است. این برنامه می تواند چند ضلعی، کف، انیمیشن، نورپردازی، بافت، رندر و توابع کلی که در اکثر برنامه های مدلسازی وجود دارد را مدلسازی کند.
نمای کلی سینما 4D

در حال حاضر شرکت MAXON چهار نسخه مختلف از این برنامه را منتشر کرده است. برنامه اصلی فورد به نام Prime، نسخه ای به نام Broadcast که یک سری ویژگی های گرافیکی اضافی دارد. نسخه ویژه پروژه های معماری به نام Visualize و در نهایت نسخه Studio که شامل تمامی ماژول ها می باشد.

در سال 2014 شاهد انتشار نسخه ای به نام Lite 5 بودیم. اما نسخه ویژه این برنامه بود. زیرا MAXON با Adobe موافق بود و این نسخه را بر اساس Adobe After Effect ساخت. در این نسخه افزونه ای به نام CINEWARE ساخته شد که امکان تعامل و تبدیل پروژه بین این دو برنامه را فراهم کرد. این برنامه در ابتدا در سال 1990 برای کامپیوترهای آمیگا ساخته شد. حتی سه نسخه اول این برنامه برای این پلتفرم منتشر شد. پس از ورشکستگی Commodore، بالاخره تصمیم گرفته شد نسخه چهارم برای پلتفرم های ویندوز و مکینتاش منتشر شود.

یادگیری نرم ­افزار سینما فوردی برای چه کسانی مناسب است؟

پک آموزش سینما فوردی برای تمامی افرادی که در حوزه ­های موشن گرافیک و ساخت انیمیشن فعالیت دارند و یا به این حوزه ­ها علاقه­ مند هستند مناسب است. اما افرادی که به تازگی قصد ورود به بازار کار را داشته باشند و یا تمایل به یادگیری نرم ­افزار سینما فوردی را دارند برای آموزش به هیچگونه پیش ­نیازی احتیاج نخواهند داشت.

چه موضوعاتی در این پکیج آموزش سینما فوردی مطرح شده است؟

در دوره آموزشی Cinema 4D تمامی امکانات برنامه به صورت قدم به قدم از مراحل مقدماتی تا پیشرفته آموزش داده شده است و با گذراندن آموزش کار کردن با محیط برنامه و کاربرد هر یک از منوهای سینما فوردی، می­توانید وارد مراحل عملی شده و کار کردن با نرم­ افزار را به صورت کاملا عملی فرا بگیرید.

دوره آموزشی صفر تا صد سینما فوردی برای تمامی افراد مشتاق یادگیری تکینیک ­های گرافیکی که قصد ورود به دنیای مدل سازی، انیمیشن­ سازی، سه­ بعدی سازی، رندرینگ را دارند کاملا گزینه مطلوبی است. چرا که شما در این پکیج آموزش Cinema 4D تک تک نکات آموزشی نرم ­افزار سینما فوردی به صورت مرحله به مرحله ارائه شده است.


نرم افزار سینمای 4 بعدی برای ساخت فیلم

اتفاقی که پس از گفتن «کات» توسط کارگردان رخ می دهد، به اندازه صحنه های قبل از آن مهم است. در این زمینه نرم افزار سینمای 4 بعدی ابزارهای جالبی برای جلوه های بصری فیلم ها ارائه می دهد.

این مطلب را هم حتما بخوانید :   برگزیده ای از اصطلاحات کوچه بازاری ایرانی قسمت 380

با استفاده از ردیابی حرکت، می توانید عناصر سه بعدی را در فیلم دوربین قرار دهید. شما نیازی به جابجایی بین آنها ندارید و می توانید یک صحنه فیلم را به طور کامل در نرم افزار سینمای 4 بعدی به پایان برسانید.
ابزار Character Object به شما این امکان را می دهد که به جای تکنیک های پیچیده ویرایش، روی جنبه هنری انیمیشن تمرکز کنید. بر اساس نمونه های آماده برای هر کاراکتری ریگ بسازید و اجزای آن را با توجه به ابعاد کاراکتر مورد نظر تغییر دهید. سپس اسکلت را به طرح خود وصل کنید تا آماده کار شود.

نرم افزار سینما فوردی در تبلیغات و طراحی

مجموعه متنوع ابزارها و ادغام برنامه Cinema 4D با Photoshop و Illustrator به کاربران این نرم افزار اجازه می دهد کارهای منحصر به فردی از خود به جای بگذارند.

جعبه ابزار مدل سازی نرم افزار سینمای چهاربعدی به دو صورت رویه ای و چند ضلعی انجام می شود و ایجاد مدل های واقعی و انتزاعی از این طریق آسان می شود. چند ضلعی ها را بکشید و آن ها را به دلخواه تغییر دهید تا هر شکل دیگری که در ذهن دارید ایجاد کنید.
مرورگر محتوا شامل کتابخانه ای از تنظیمات از پیش تعیین شده است و با کمک این برنامه سینمایی 4 بعدی می توانید محصول خود را با کیفیت بالا به تصویر بکشید.
تایپوگرافی دقیق این برنامه تاثیر بسزایی در ایجاد متون سه بعدی جالب دارد. فونت مورد نظر را در حالت پیش نمایش ببینید و ارتفاع، فاصله، مقیاس و سایر تنظیمات آن را در حالت سه بعدی تغییر دهید. تمامی این تنظیمات تا آخرین لحظه قابل تغییر هستند و نیازی به نگرانی نیست.

نرم افزار سینما فوردی در معماری

در معماری، شما از سنگ و فلز به عنوان اساس طراحی خلاقانه خود استفاده می کنید. اما فروش یک ایده بر اساس طرح ذهنی می تواند کار دشواری باشد و فرآیند آسان کار با سینمای 4 بعدی به شما کمک می کند تا مفاهیم و ایده های ذهنی خود را در قالب عکس یا انیمیشن زنده کنید. نقشه ها و طرح های خود را با استفاده از رندر Sketch و Toon به نمایش بگذارید تا مخاطبان شما راحت تر ببینند که در ذهن شما چه می گذرد. همچنین می‌توانید حرکت و افست را به لبه‌های اجسام خالی اضافه کنید تا اشیا واقعی‌تر به نظر برسند.

 

منبع موشن کده https://motionkade.ir/