مطالب عمومی سری اول

رونمایی صدها تابلوی نقاشی در تهران

تهران این روزا میزبان نمایش صدا تابلو نقاشی از هنرمندان ایرونی و خارجیه که بازدید از اونو به عاشقان گالری گردی پایتخت پیشنهاد می کنیم.
خبرهای خاص نمایشگاه گروهی وانفرادی نقاشان جوون رو در بسته خبری امروز دنبال کنین.

نگارخانه احسان و امباس

نگارخانه احسان این روزا، میزبان تابلوای نقاشی شیوت ثقفی، نقاش خوش ذوق  تهرانیه که آثار خود رو از ۱۵ مرداد لغایت ۲۰ مرداد در این گالری در برابر دید علاقمندان به هنر نقاشی قرار داده. این نگارخانه در نشانی اقدسیه، آجودانیه، خیابون چهاردهم شرقی شماره ۲۲ و در نشانی ehsan-gallery.com در دسترس میشه.

گالری ویستا و نمایشگاه دیجیتال

گالری ویستا از ۱۵ مرداد لغایت ۲۵ ماه جاری با همکاری بخش فرهنگی سفارت اتریش تو تهران، نمایشگاه دیجیتال آرت رو با عنوان هر انچه در مقابل منه، از ان منه رو ارائه می کنه.
این نمایشگاه به معرفی آثار هنرمند اتریشی، آرنولد پستل اختصاص داره.

جالبه بدونین هنر آرنولد پُستل در گرفتن ایده از مشاهدات روزمره و ساختن اثری موندگار از اونا هستش.
” آرنـولد پُستـل در طـول ربـع قرن گـذشته تونسته با اورپینتینگ (پوش,ندن عکـس با لایه‌ای از نقاشی) به سبکـی خاص در انتـخاب فرم و متریال نقاشی خود برسه. در اول، شروع کـاری کـه با رسم شمایل مذهبی، تصاویر مفهومی و نقاشی آبرنگ بر دیوار داشت، راهنمای راه کشف هنری ایشون شد.
در گـام بعد به کـمـک چاپ سیلـک اسکـرین دستی، نسخه چاپی آثار خود رو منتشر کرد، آثاری پر از رنگ و منحصر به فرد.

واسه مشاهده این آثار باحال به گالری ویستا در خیابون مطهری، خیابون میرعماد، کوی ۱۲ مراجعه کنین.

گالری طراحان آزاد با تاخوردگی

گالری طراحان آزاد این روزا میزبان آثاری از هنرمند جوون امیر فارسیجانیه که آثار خود رو تا ۲۰ مرداد در این نگارخانه در دید علاقمندان قرار داده. نمایشگاه تاخوردگی رو بعضی از فعالان هنری، نمایشگاه هنر انتقادی می دونن. واسه مشاهده این آثار باحال به نگارخانه طراحان آزاد پایتخت به نشانی میدون فاطمی، میدون گلا، میدون سلماس شماره ۵ مراجعه کنین. نشانی اینترنتی azadartgallery.com واسه به دست آوردن جزییات بیشتر در دسترس میشه.

نگارخانه مهروا با رقصی اینجور . . .

نگارخانه مهروا با نمایشگاه رقصی اینجور که رونمایی از آثار ۳۰ تن از هنرمندان جوون کشورمونه، تا ۲۵ مرداد ماه سال جاری میزبان گالری گردای پایتخت میشه. این نمایشگاه به مدیریت مصطفی اکبری برگزار شده و در خیابون کریم خان زند، شهید عضدی، شماره ۳۸ در دسترس  میشه. گالری مهروا از مهر ماه ۹۲ کار خود رو شروع کرده و در نشانی http://www.mehrvaartgallery.com برنامه های خاص خود رو اطلاع رسانی می کنه.

نگارخانه آتشزاد و سکوت درون

سکوت درون، عنوان نمایشگاه مریم نشیبا، نقاش جوونی تهرانه که این روزا تابلوای خود رو در گالری آتشزاد تهران در برابر دید عاشقان هنر نقاشی قرار داده و آثارش تا ۲۴ مرداد ماه در دسترس علاقمندان میشه. این هنرمند درباره تابلوای خاص خود گفته بود : من فریادهایم رو به شکل شبه آدمایی آروم نقاشی می کنم ، و همزمان نشون دهنده شبه آدمهای بیریخت درونم هم هستم، با رنگهای نورانی و طراحیای ساده. آدمهای من مثل هیچکی نیستن ، ولی بعضی از اونا مثل خودم هستن! بعضی وقتا خوشحالند، بعضی وقتا غمگین و بعضی وقتا معترض. آدمهای من روزای منو روایت می کنن و منو قضاوت می کنن. نقاشیام جنگ ناخودآگاه و خودآگاهمه.

این گالری در نشانی  خیابون ولیعـصر، نرسیـده به میـدان ونک، خیابون عباسپـور ( توانیــر ) شمـالـی، بعـد از پـل همت، پـلاک ۲۳  قرار داره.
واسه به دست آوردن جزییات بیشتر به http://www.atashzadartgallery.com مراجعه کنین.

نگارخانه لاله با ذرات بنیادی اومد

این نمایشگاه با عنوان “من ۵/ ذرات بنیادی” و به انتخاب جاوید رمضانی جمع آوری شده که پنجمین دوره از سلسله نمایشگاه های گروهی با همین عنوانه که در سالای پیش برگزار شد.

در این نمایشگاه طی دوره های متفاوت تلاش شده تا با انتخاب درونمایه ای مشترک، هنرمندان با به کار گیری امکانات بیانی “عکس، چیده مون و فتوآرت” به مفاهیم و مسائلی مثل: خودجویی و خودآگاهی آدم در جهان معاصر بپردازند و هر کدوم از هنرمندان شرکت کننده با تکیه بر مشاهدات و تجربه جهان زیسته خود، آثارشون رو شکل داده و ارائه کردن.

هنرمندان شرکت کننده: مریم روشن فکر، زینب ثقفی، نیلوفر تقی پور، نگین فیروزی، امیر کوشا منش، سارا بافتی زاده، محدثه شادمهر، سارا حسینی، علی یحیی، مسعود جزنی، مهسا کریمی، علی نورپور ، محمد عبقری معرفی شدن.

این مطلب را هم حتما بخوانید :   شخصیت شناسی: طرز نشستن شما چه نکاتی را در مورد شخصیت تان بازگو می کند؟

این نگارخانه رو در نشانی: خیابون دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، روبروی پارکینگ طبقاتی دنبال کنین.

گالری رج با استهلاک اومد

آثار نقاشی شقایق احمدیان در گالری رج به نمایش گذاشته شده.
این هنرمند درباره این نمایشگاه گفته بود که نمایشگاهی با عنوان استهلاک، بیان حقیقتیه ناگزیر و ناگریز از چیزی که ما هستیم بیان باور و شناختیه که هزاران سال در عمر کمتر از ربع قرن ما تلو تلو خورده .

نمایشگاه نقاشیای خانوم احمدیان رو تا ۲۵ مرداد سال جاری در عباس آباد، خیابون پاکستان- شماره ۳ دنبال کنین.

گالری “اٌ” با طراحی حجم اومد

سه در سه» عنوان پروژه ای از گالری «اُ» است که با هدف معرفی هنرمندان جوون و نوظهور اولین دوره‌ی خود رو تابستون امسال برگزار می‌کنه. این برنامه شامل ۵ نمایشگاه و هر نمایشگاه شامل ۳ نمایشگاه انفرادیه که هریک به مدت ۲ هفته ادامه می‌یابد. هر کدوم از هنرمندان انتخاب شده واسه این برنامه تو یه طبقه از ۳ طبقه‌ی گالری، آثار خود رو به نمایش می‌گذارن. اولویت برگزارکنندگان این برنامه در انتخاب هنرمندان، اصالت آثار، استعداد و آتیه ‌دار بودن افراد و هم اینکه توانایی اون‌ها در استفاده‌ی بهینه از فضای کوچیک‌تر اختصاص داده شده به آثارشونه.

هنرمندان منتخب دوره‌ی اول در سال ۱۳۹۵، در بخش‌هایی چون طراحی، نقاشی، چاپ، مجسمه‌سازی و عکاسی فعالیت می‌کنن و کلا این پروژه نگاهی خاص به نسل جوونی از هنرمندان ایرونی رو ارائه می‌دهد که در مراحل اولیه‌ی حرفه‌ی هنری خود هستن.

واسه به دست آوردن جزییات بیشتر به نشانی http://ogallery.net/ مراجعه کنین.

گالری هپتا با چهار نگاه

نمایشگاه اثر چهار تن از عکاسان جوون تهرانی در گالری هپتا به نمایش در اومده. آثار مریم اسفندیاری، سمانه اقبالی، کارینه خدابخشی و کلاریس سرکسیان تا ۲۰ مرداد در برابر دید علاقمندان به هنر عکاسی قرار داره.

نگارخانه الهه با برگشت

نگارخانه الهه تهران این روزا میزبان نمایشگاه گروهی نقاشی با نام برگشته. برگشت به خودمون در این مجمـوعه، علاوه بر اینکه از ذهنی شاعـرانه برمی پاشه اما به ســادگی موضع انتقادی و تیـز بینانه خود رو از دست نمی ده. آثار حاضـــر گویی مخاطب رو تو یه بافت در هم تنیده از تجربه زیست مشترک فرا می خونن و بی توجه به بعضی اطوارای تکراری مآبانه هنر معاصر، تا سرحد توان از پرگوییای بی مایه می گریزند

آثار ۸ نقاش جوون تهرانی در این نمایشگاه معرفی شده و تا ۲۴ مرداد پذیرای بازدید علاقمندان به هنر نقاشی میشه. نگارخانه الهه در نشانی بلوار آفریقا، انتخای خیابون گلفام، خیابون نازنین، بن بست امینی شماره ۲ واقع شده و در نشانی اینترنتی elahe.ent در دسترسه.

کوتاه از گالریای تهران

گالری سایه این روزا میزبان نمایش نقاشیای بهاره خلیقی، نقاش جوون تهرانی بوده که آثارش تا ۲۵ مردادسال جاری در نگارخانه در برابر دید عموم قرار گرفته.

گالری آریا تا پس فردا، میزبان آثار نقاشی رنگ و روغن شهلا اعتمادیه که مجموعه تابلوای نقاشی خود رو با عنوان بیدار و خواب رونمایی کرد.

کافه گالری مارکوف، این روزا میزبان نمایش آثار جالبی از عکاسان جوون تهرانیه. نمایشگاه گروهی عکسای اینستاگرامی، واسه اولین بار تو تهران برگزار می شه که آثار روزبه روزبهانی، علیرضا صوت اکبر، نسام کشاورز و سیامک تقی زاده رو در هنرهای دیجیتال و در شبکه محبوب اینستاگرام به نمایش در اورده س.

گالری آرت سنتر دو تا ۲۶ مرداد سال جاری، میزبان آثاری از پرویز کلانتری،هنرمند فقید کشورمون میشه.

گالری شلمان، این روزا میزبان آثاری از فاطمه حسینی در میدون نقاشی بوده که تا ۲۰ مرداد علاقمندان می توانندبه نگارخانه فعال پایتخت مراجعه کنن.

نگارخانه علیه ها، دوباره میزبان نمایشگاهی نقاشی گروهی هنرمندان تهرانیه. نقاشیای امینباقری، سولماز نباتی، هما حسینیان و سینا ایران نژاد تا ۲۶ مرداد در این نگارخانه در دسترس علاقمندان میشه.

گالری جرجانی هم تا ۲۵ مرداد میزبان آثار ۳ هنرمند تهرانی در عرضه نقاشی میشه.

گالری هنر یه فرهنگسرای ارسباران هم، نمایشگاه گروهی نقاشی و حجم هنرمندان خودآموخته رو ارائه کرده   که خیلی مهمه. این نمایشگاه تا ۲۵ مرداد در فرهنگسرای ارسباران،بالای پل سیدخندان در برابر دید علاقمندان قرار داره.