مطالب عمومی سری اول

شخصیت شناسی: طرز نشستن شما چه نکاتی را در مورد شخصیت تان بازگو می کند؟

طرز فکر، داشتن یا نداشتن اعتماد به نفس، مهربانی، تواضع، غرور و خیلی از ویژگیای اخلاقی افراد رو میشه تا حد خیلی از رفتارای ظاهری اونا تشخیص داد. به طور مثال، از روی طرز نشستن اونا میشه گفت که آدم خودخواه و مغرور یا به طور کامل فروتن و خوش برخورد هستن.

اینجوری، راحت ترین و عادی ترین روشی که واسه نشستن خود دارین، معلوم کننده ویژگیای رفتاری و نقاط ضعف و قدرتتون هستش و اگه کنجکاوین تا تفسیر این رفتار خود رو بدونین، پیشنهاد می کنیم در ادامه با ما همراه باشین.

 

قائم و صاف نشستن

 

شما آدم با اراده و بسیار معتمد به نفسی هستین و با احتمال خیلی کم به درستی کارا و تصمیمات خود شک می کنین. همیشه تلاش دارین حواس جمع بوده و روی رفتاراتون کنترل داشته باشین. هم اینکه، فرد قابل اعتمادی حساب میشین و دوستان، همکاران و اعضای خونواده می تونن روی حرف شما حساب کنن. در آخر هم اشاره کنیم که در زمان سختی، نقش پشتیبانی کننده داشته و به فرد مقابل کمک می رسونین.

 

تکیه زدن به عقب

 

شما آدم حساس، مهربون و همدلی حساب میشین که هیچوقت به احساسات دور و بریا بی توجه نیس.
هم اینکه روی رفتار و فکرا خود هم کنترل و نظارت کامل دارین و در بسیاری مواقع به تحلیل مسائل می پردازید. شما قبل از اتخاذ هر گونه تصمیمی، به آثار دراز مدت اون فکر کرده و امتیازات و مشکلات اونو مورد بررسی قرار می دید.

تکیه به جلو

 

 

این طرز نشستن به آدمایی تعلق داره که بسیار سریع احساساتی می شن و تنوع طلب هستن. شما فرد تقریبا کنجکاوی هستین و خیلی راحت با غریبها آشنا شده و رابطه برقرار می کنین. می تونین خودتون رو با بقیه سرگرم کرده و از هم صحبتی با دور و بریا لذت ببرین.

 

پاهای جفت شده

 

در نگاه اول شاید آدم بی عاطفه ای به نظر برسین اما وقتی بقیه به شما نزدیک شن تازه می تونن شخصیت اصلیتون رو ببینن: مهربون، خوش قلب، خوش رو و محترم. با این همه در برابر سوالات جدی، بسیار رک و بی پرده حرف می زنید. بسیار وقت شناس و دقیق هستین و بهتر می دونین واسه همه امور زندگی خود برنامه ریزی داشته باشین.

مچ پاها روی هم

شما آدم هدفمندی هستین که بیشتر مواقع مهارتای مدیریتی بسیار خوبی از خود نشون میده. دوست دارین از همه رویدادها باخبر باشین و بعضی وقتا همه کارا و حتی دور و بریا رو تحتِ کنترل گرفته و به طور دائمی به پیگیری رفتار و گفتار اونا می پردازید. بخاطر این بعضی وقتا شما رو انسانی که همیشه دستور داده و امر و نهی می کنه، خطاب می کنن. با اینکه راحت دوست پیدا می کنین اما در ارتباطات خود تا حدی حسود به حساب می رید.

این مطلب را هم حتما بخوانید :   آخرین پژوهش ها، مناسب ترین سن برای خوابیدن کودک در اتاق جداگانه را چه زمانی می داند؟

انداختن پا روی پا

شما آدم متواضع و فروتن و حتی بعضی وقتا کمرو هستین که در برابر غریبها دچار خجالت می شه.
به سختی میشه شما رو آدم بااعتمادبه‌نفسی دونست. بیشتر تلاش در مخفی کردن احساسات خود از بقیه دارین و باید گفت که خیلی گشاده رو نیستین و سخت با بقیه رابطه برقرار می کنین.

دست به سینه

شما جدی هستین و شخصیت سفت و پرقدرتی دارین. فکرا شما عموما عمیق هستن و همین امر موجب می شه تا چهره ای متفکر و متمرکز داشته باشین و کمتر پیش میاد که لبخند به لب دیده شید. با اینکه به طور کامل معتمد به نفس به نظر می رسید اما تمایلی ندارین که سریع و با عجله با بقیه رابطه برقرار کنین.

قرار دادن دستا بین زانوها

شما بسیار مهربون، آروم و خوش ذات هستین. مشکلات بقیه رو ندیده نمی گیرین و هر کمکی که از دستتون بر بیاد خیلی سریع انجام می دید. هم اینکه، تا حدی خجالتی حساب میشین که به فکرا و رفتارای خود شک داشته و نمی تونه تصمیم قطعی در پیش بگیره.

قرار دادن دستا روی زانو

شما رهبر و مدیر هستین و اعتماد به نفسی خوبی دارین و این ویژگی رو در رفتار خود به بقیه هم نشون می دید. این طرز نشستن بیشتر در میان انسانایی که توجه و تمرکز بالایی دارن مشاهده می شه.
شما از قبول کردن مسوولیت تصمیمات خود و حتی بقیه هیچ هراسی ندارین. مشکلات هم نمی تونن موجب وحشت شما بشن چون به سرعت راه حل مناسب واسه حل و رفع اونا رو پیدا می کنین.

قفل کردن انگشتان دست در هم

شما بسیار احساساتی، گشاده رو و مهربون هستین. هم اینکه خوشحال و پر انرژی به نظر می رسید و تلاش می کنین خوش بینی و مثبت اندیشی رو با بقیه سهیم شید. مردم از شما انرژی مثبت دریافت کرده و حس خوب پیدا می کنن و بخاطر این با احتمال خیلی کم پیش میاد که تنها بمونین.