مطالب عمومی سری اول

هر آنچه برای راه اندازی یک کسب و کار آنلاین باید بدانید

همیشه این سوال تو ذهن هزاران نفری که می خوان در فضای مجازی، کار و کاسبی ای هر چند کوچیک واسه خود طراحی و راه اندازی کنن هست که یه استارت آپ خوب و موفق، چه خصوصیتایی باید داشته باشه و چیزای مهم اون چیه؟

گفتار امروز ما، تلاش داره راهکارهایی واسه این دسته از مخاطبان در میدون کارآفرینی دیجیتالی ارائه کنه.

با ما همراه باشین.

(استارت آپای موفق، با نیازسنجی مخاطبان و درک درستی از رقبا، وارد بازی می شن)

اگه قصد حضور در میدون راه اندازی استارت آپ ایرونی در فضای مجازی رو دارین، پیشنهاد میکنیم دست کم گذشته کار و کاسبی بهترین و موفق ترین استارت آپای دنیا و ایران رو مطالعه و یادداشت ورداری کنین.

شما نمی تونین در میدون کارآفرینی دیجیتالی، به ایده ها و روشای موفقیت آمیزی برسین، بدون اون که نمونه های موفق رو مطالعه و آزمایش کرده باشین. روند تشکیل، طراحی، هدایت، تجاری سازی و پیشرفت برند بزرگان کار و کاسبی آنلاین جهان، تجربه های مجانی و موثر رو بهتون میده که زمینه رو واسه پختگی فکر و افزایش جسارت و علم شما در این میدون علمی کار و کاسبی، جفت و جور می کنه.

اگه قصد راه اندازی کار و کاسبیای آنلاین رو تو سرتونه، اول مشخص کنین که شروع کار و کاسبی شما از راه چه ابزاری، بیشتر موثر میشه. به طور مثال از راه اپلیکیشن موبایل یا سایت؟

هیچوقت کارا رو براساس یافته های اونا قضاوت نکنین. شما از یافته های آگاهی ندارین و این رو بدونین که خطر و نبود قطعیت، واسه همه هست.
پس تلاش کنین، با درک درستی از شرایط موجود و نیاز سنجی موثر از مخاطبان، محصولی ارائه کنین که حرف جدیدی داشته باشه و خلاقیت شما، در اون مشخص باشه.

اگه شما بخواین از صندوقای سرمایه گذاری، نسبت به تامین سرمایه کار و کاسبی جدید خود مبادرت کنین، اولین پرسشی که از شما می شه اینه که چقدر این ایده شما، خلاق و نوآور میشه و می تونه فرصت آفرین و جذاب باشه.

شما باید بتونین با نیاز سنجی دقیق و ترکیب اون به ایده های خلاقانه، براساس برنامه دراز مدت، طرحی رو آماده کنین که بتونه مخاطب و سرمایه گذاری حقیقی و حقوقی رو واسه مشارکت در این ایده استارت آپی، تشویق کنه.

شما باید قبل از راه اندازی استارت آپ، قوانین کار و کاسبی سنتی و مجازی کشور و چیزای مهم اونو خوب بشناسین و با اون در تعامل باشین. مثلا اگه شما قصد راه اندازی نرم افزاری واسه اطلاع رسانی دارویی دارین، شاید اخذ مجوز از وزارت بهداشت، نیاز میشه. یا اگه قصد راه اندازی فروشگاه الکترونیک دارین، کسب نماد اعتبار الکترونیکی کار و کاسبی (ENAMAD.IR) لازم میشه.

پس، به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که باید طرح تجاری شما همراستا با قوانین جاری کشور باشه تا پس از راه اندازی محصول، عرضه اون در جامعه مجازی کشورمون، با محدودیت و چالشای اطلاعاتی، امنیتی و کاربردی مواجه نشه.

این مطلب را هم حتما بخوانید :   ۸ نمونه از عجیب ترین و جالب ترین کیسه های خواب که تاکنون تولید شده اند

تجربه های کارآفرینان دیجیتالی ایرونی رو بخونین و از راه کار و کاسبی اونا خبردار شین. فرهنگ صبوری و نگاه دراز مدت و حرکت مانند مدیر یه پروژه رو همیشه در گوشه ذهن خود داشته باشین.

تا حد امکان به دنبال دنبال ایده های موفق باشین. ایده های موفق و خلاقانه هم، یه شبه تو ذهن کسی متبلور نمی شه.
باید فکر و تحلیل کنین و با انرژی مثبت و امیدوارانه، به فکر راه حلایی واسه نیازای روزانه مخاطبان باشین. هر اندازه حس مخاطب شناسی خوبی داشته باشین، ایده های خلاق و طلایی بهتری در نظر شما میاد.

دامنه خوب و میزبانی خوب، شرط لازم و شرط کافی واسه یه استارت آپ موفق و موثر نیس.
مهم، طرح و برنامه و ایده خلاقانه هست.

هر استارت آپی باید SEO یا بهینه سازی خوبی در موتورهای جست وجو داشته باشه. بیشتر از ۴۰ درصد مراجعات به سایتای اینترنتی از راه موتورهای جست وجو مانند گوگل هدایت می شه و بخشی قابل توجه ای از راه شبکه های اجتماعی. پس هر سایتی با هر ایده ای که راه اندازی می کنین، باید بخشی از توان شما متمرکز به معرفی بهینه صفحات سایت به موتورهای جستجو باشه.

استارت آپ موفق به وسیله تیمی از افراد خلاق و علاقه مند و آینده نگر تشکیل و راه اندازی و هدایت می شه و ، برنامه نویسی خوب و پول کافی، موفقیت کاری رو در فضای مجازی تضمین نکرده.

یکی از هنرهای استارت اپای موفق، به کار گیری آدمایی خبره در میدونای جور واجور کار و کاسبی هست که هر کدوم در مورد کاری خود، تجربه لازم و آمادگی کار مشارکتی رو دارن. واسه شروع استارت آپ، تلاش کنین تیمی فکر و تلاش کنین تا فرهنگ کار گروهی، زمینه موفقیت بیشتر و بهتری رو با کم شدن خطر پذیرش در آینده به ارمغان آورد.

جالبه بدونین که استارت آپ در فضای وب، تاریخ انقضا نداره. شاید در برهه ای از زمان، مخاطبان به سمت روش ها و خدمات جدیدی برن، اما همیشه زمینه واسه پیشرفت اجناس و خدمات شما هست و نیاز به حذف استارت آپ نیس.

یه استارت اپ موفق، باید یه بستر خوب واسه ارائه و به اشتراک گذاشتن نظرها و طرحای بقیه هم باشه. مهم نیس سایت خبری راه اندازی می کنین یا سایت فروشگاهی یا سایت اطلاع رسانی درباره مقولاتی خاص. مهم اون هستش که کاربران بتونن از استارت آپ شما، واسه رد و بدل کردن ایده و نظر و مسائلی مثل این استفاده کنن و همیشه خود رو نیازمند مراجعه به سرویس شما بدونن.