مطالب عمومی سری اول

معرفی فشن بلاگرهای معروف دنیا و صفحات اینستاگرامی آن ها

جادوی اینترنت، همه بخشای زندگی الان بشر رو تحت تاثیر قرار داده و  دنیای مد و لباس هم از این قانون مستثنی نیس.
بخاطر این، گزارش امروز ما اختصاص داره به معرفی ۷ تن از معروف ترین بلاگرهایی که مشاوران آنلاین مد و لباس در دنیا هستن.

واسه مطالعه این گزارش در ادامه با ما همراه باشین.

مد و لباس و به قولی صنعت فشن (FASHION INDUSTRY) یکی از مهم ترین مفاهیمی هست که هر روزه حجم خیلی از تولید محتوا رو به خود اختصاص داده و صدها میلیون نفر رو هر روز، از راه ابزارای فناوری اطلاعات و ارتباطات به این موارد مایل کرده.

در این دنیای دیجیتالی، مشاوره آنلاین، اهمیت بسیار زیادی داره.
اینستاگرام دلیل شده تا خیلیا استعدادای هنری، فنی، اجتماعی و فرهنگی شون رو بتونن خیلی راحت عرضه و حتی به رخ رقبا بکشونن.

یکی از باحال ترین و معروف ترین فعالیتای خدماتی و مشاوره آنلاینی که این روزا در اینستاگرام و به طور کل فضای مجازی میبینیم، فعالیت مشاوران مد و لباس یا FASHION BLOGGER‌ ها هستش.
فشن بلاگرا آدمایی هستن که با ذوق هنری خود، مشاوره هایی در مورد انتخاب نوع لباس، پوشش واسه آقایون و بانوان و معرفی سبکای جور واجور مد و لباس رو در دستور کار روزانه و هفتگی خود دارن.

فشن بلاگرا، هم مشاور مد و لبلس هستن و هم خود به پوشیدن و معرفی لباسای جور واجور اقدام می کنن. همه هم در اینستاگرام، توییتر و فیس بوک نیستن و بعضی وقتا سایت شخصی یا از راه وبلاگای بزرگ مانند بلاپ اسپات به تولید محتوا اقدام می کنن. اون چه مهمه، توجه تعداد خیلی از کاربران اینترنت و حتی برندای معروف مد و لباس دنیا، به محتواهاییه که این افراد بعضی وقتا در اختیار جامعه مخاطباشون قرار میدن.

پدیده مد نویسی مانند پدیده سلفی بازی، جنبش اجتماعی بزرگی رو در فضای مجازی دلیل شده و استعدادای بسیاری رو وارد میدون کرده.

وبلاگ نویسان مد و لباس، یکی از پر مخاطب ترین وبلاگای حال حاضر رو در اختیار دارن. بعضی از از این وبلاگرایِ عموما جوون، به واسطه مشاوره ها و اطلاعات خوبی که در اختیار مخاطبان قرار میدن، به چهره ای شناخته شده تبدیل شدن. حتی برخیا، تونسته ان واسه فعالیتای خود سرمایه گذار مالی پیدا کرده و ایده های خود رو که روزگاری آرزوی دست نیافتنی بود، عملی کنن.

در ادامه نگاهی داریم به تعدادی از موفق ترین فشن بلاگرای سالای گذشته.

بلوند سالاد

بیشتر از ۱ میلیون نتیجه جست و جو واسه سایت THE BOLONSALAD.COM نشون میده که این فشن بلاگر یکی از فعال ترین مشاوران آنلاین دنیای رنگارنگ فشن هستش.
صفحه رسمی این فشن بلاگر در اینستاگرام به این نشانیه.

کیارا فرانگی

کیارا یکی از فعال ترین مشاوران مد در اینستاگرام هست.
صفحه اون در این شبکه اجتماعی محبوب بیشتر از ۱۰میلیون فالوئر داره و تا کنون نزدیک به ۱۷هزار تصویر روی این صفحه به اشتراک گذاشته شده.

به نظر می رسه ارزش اطلاع رسانی و تاثیر گذاری خبری محتوایی که اینستاگرام خانوم فراگنی منتشر می کنه در سطح محتواهایی هست که MTV و مجلات معروف مد و لباس در اختیار مخاطبان قرار میدن.

در این صفحه، اون واسه سبک زندگی، مد، لباس و مسائل عادی روزمره مخاطبانش، ایده های خلاق ارائه میده که تا کنون با درخشش گسترده و موفقیتای زیادی همراه بوده.

این صفحه رو در این نشانی دنبال کنین.

(تصویر اینستاگرام محبوب فشن بلاگر ایتالیایی)

خانوم Chiara Ferragni دختری اهل پایتخت مد اروپا یعنی میلان ایتالیا هست که در چند سال گذشته یکی از موثر ترین فشن بلاگرای دنیای مد و لباس به حساب اومده. ایشون به عنوان فعال میدون مد و لباس در اینترنت، الان مشغول به تحصیل در رشته حقوق در یکی از دانشگاه های این کشور هست.

روزانه بیشتر از یکصد هزار بار سایت خانوم کیارا به وسیله مخاطبان عادی و طراحان و مشاوران مد برنده های مطرح اروپا و آسیا مورد بازبینی قرار میگیره. کیارا تا حالا با برنده های مختلفی در تولید لباس و طراحی همکاری کرده که لویی ویتون و مانگو، از اون جمله هستن.

ایشون در کمپینای تبلیغاتی خیلی از جمله کریستین دیور شرکت کرده. برند سوئدی معروف H&M سال پیش گزارش داد که این فشن بلاگر جوون در حال ساخت امپراطوری بزرگی از اجناس و ایده های خود در میدون مد و لباسه. جالبه بدونین خانوم کیارا عضو هیات داوران رقابتای طراحی مد H&M سوئد یا H&M Design Award هستش.

قابل ذکر هست که محتوایی که خانوم کیارا در اینستاگرام و سایت خود منتشر می کنه، به وسیله نشریات سبک زندگی و مد و لباس معروفی هم چون ووگ، مجله نیویورک، آمازون فشن و گِس باز نشر می شه.
موفقیت کیارا در ارائه ایده های خلاقانه در میدون مد و لباس در وبلاگ خود در ۸ سال گذشته دلیل شده تا بتونه با همکاری تولید کنندگان لباس و لوازم مربوط به این صنعت جذاب، اجناس متنوعی رو ارائه کنه که در پرتال اینترنتی فروش آنلاین کیارا به نشانی اینترنتی به این نشانی در دسترس هست.

سایت خرده فروشی کالاهایی که تحت برندو ایده این فشن بلاگر ایتالیایی ارائه می شه نشون میده که چقدر دنیای اینترنت و مد و لباس، می تونه در میدون کارآفرینی دیجیتالی موثر و موفق باشه و این درس بزرگی واسه علاقمندان استارت آپ هستش.
کیارا به واسطه موفقیتای خود در میدون مد و لباس، تونسته سفیر تبلیغاتی بعضی از برندای آرایشی و بهداشتی هم بشه.

 

 

آیمی سانگ با سانگ استایل

 

 

خانوم Aimee Song یکی از فشن بلاگرای مطرح شرق آسیا هستش که در آمریکا ساکنه. ایشون در اینستاگرام خود که نزدیک به ۵ میلیون فالوئر داره، بیشتر از ۷۵۰۰ پست در مورد سبک زندگی و مد و لباس در اختیار مخاطبانش قرار داد که معروفیت و ثروت رو براش به ارمغان آورد. این صفحه در این نشانی قابل دسترسیه.

(تصویر کلکسیون مد و لباسایی که آیمی سانگ واسه تابستون و پاییز به مخاطبانش پیشنهاد داده در ۳ قاب)

سایت ایشون به این نشانی شامل اطللاعات مختلفی از پیشنهادا و طرحایی هست که این بلاگر دنیای مد و لباس در اختیار مخاطبانش قرار داده. اطلاعاتی که این فشن بلاگر جوون میلیونر در چند سال گذشته منتشر کرد، در بیشتر از هیجده میلیون صفحه اینترنت ایندکس شده.

سایت کار و کاسبی مد (businessoffashion.com) ایشون رو یکی از چهره های موثر در دنیای دیجیتالی مد و لباس می دونه. ایشون در مورد طراحی دکوراسیون داخلی در شهرای جور واجور آمریکا فعالیتای زیادی انجام داده و دلیل شده تا ثروت قابل توجه ای رو به دست بیاره.

ایشون در پستایی که در شبکه های اجتماعی درباره مد و لباس منتشر می کنه، از هشتگ OOTD بسیار استفاده می کنه که دلیل می شه تا تصاویرش در اختیار تعداد بیش تری از علاقمندان و مخاطبان قرار بگیره.

این مطلب را هم حتما بخوانید :   با ۱۰ ویژگی مدیران غیرحرفه‌ای آشنا شوید
این هشتگ محفف OUTFIT OF THE DAY هست.

خانوم سانگ، قبلا اعلام کرده بود که درآمد میلیون دلاری از سایت و اینستاگرامش واسه تبلیغ اجناس برندای جور واجور داره.

پاتریس

خانوم پارتیس علاقه زیادی داره که در رسانه اطلاع رسانی خود در دنیای فشن، مد و لباسای ارزون قیمت رو به طیفای خیلی از مخاطبانش پیشنهاد کنه.
سایت اینترنتی این فشن بلاگر پر از طرحا و ایده های خلاقانه ای واسه پوشیدن وه کردن لباسای جذاب و رنگارنگ با کم ترین هزینه س. اون واسه دکوراسیون خونها و چگونگی چیدمان اشیا هم، روشای نوآورانه ای پیشنهاد می کنه.

موفقیت این فشن بلاگر در ارائه طرحای ارزون و جذاب به مخاطبان با سلیقهای جور واجور دلیل شده تا کتابی به نام وبلاگ خود تالیف و منتشر کنه.

این فشن بلاگر جوون سیه چرده، به یکی از فشن بلاگرای ارزون نگر (BUDGET FASHION BLOGGER) یا BFB معروف هست که تلاش داره تیپای جور واجور رو با هزینه هایی کم تر از دویست دلار به مخاطبان معرفی کنه.

ایشون در این سایت می نویسه و ماهانه صدها هزار مخاطب داره.
نکته باحال این که پارتیس ویلیامز بر خلاف فشن بلاگرای دیگه، صفحه شخصی مطرحی در شبکه محبوب اینستاگرام نداره و  جدید ترین پیشنهادات خود رو در مورد سبک زندگی، دکوراسیون و مد و لباس رو در پرتال خود منتشر می کنه.

خانوم پاتریس شعار قشنگی واسه علاقمندان مد و لباس داره که به نظر می رسه با واقعیت هم خوانی داره: «استایل شما، هیچ وقت با کیف پول شما مشخص نمی شه!»

کریستینا بازان

خانوم کریستینا یکی دیگه از فشن بلاگرای معروف این روزا هستش.
فردی که تونسته با تولیدی محتوای اینترنتی کاربردی و جذاب، بیشتر از ۲٫۴ میلیون فالوئر در اینستاگرامش در چند سال گذشته بدست آورده و یکی از پر بیننده ترین فشن بلاگرای سال ۲۰۱۵ باشه.

ایشون ظرف ۴ سال گذشته هزاران تصویر در میدون سبک زندگی، دکوراسیون داخلی و مد و لباس به اشتراک گذاشته که در سایتا و مجلات بسیاری درخشش پیدا کرده. ایشون به دلیل معروفیت، واسه برندای جور واجور از جمله برندای مربوط به دکوراسیون داخلی خونه تبلیغ می کنه.

خانوم کریستینا بر خلاف فشن بلاگرای دیگه، بیشتر از هزار صفحه رو در اینستاگرام دنبال می کنه که نشون دهنده علاقه اون به سبک کاری بقیه در دنیای جذاب فشن هست.
اینستاگرام ایشون رو در این نشانی دنبال کنین.

ایشون سفیر  تبلغاتی برند مطرح فرانسوی L’oreal بوده و در پرتال اینترنتی خود به نشانی KayTure.com فعالیتای زیادی داره.
ایشون سابقه همکاری با غولای دنیای مد و لباس مانند دیور و لویی ویتون رو هم در کارنامه داره.
سایت ایشون بیشتر از نیم میلیون در اینترنت ایندکس شده که اهمیت و تاثیر گذاری محتوای این فشن بلاگر در فضای سایبر رو نشون میده.

ایشون یکی از فعالیتای روزانه اش، گشت زدن در خیابونای جور واجور خلوت اروپا و آمریکا با مد و لباسای مورد علاقه و منتشر کردن انا در شبکه اجتماعی اینستاگرام و پرتال خود هست که مخاطبان زیادی رو واسه ایشون به ارمغان می اورد.

وندی نگوین

بازم فشن بلاگری معروف از شرق آسیا، در فهرست بهترین فشن بلاگرا قرار میگیره. وندی نگوین یکی از فشن بلاگرای پر طرفدار این روزا هستش که تونسته به قولی سنت و مدرنیته رو هنرمندانه با هم ترکیب کرده و محصولی در میدون مد و لباس ارائه کنه که مخاطبانی رو با سلایق سخت، همراه کنه.
خانوم وندی، طرحا و نظرات متنوعی در میدونای سبک زندگی و هنر و مد داره و در بیشتر از ششصد هزار صفحه در اینترنت محتوایی که تولید کرده به اشتراک گذاشته شده.

وندی در اینستاگرام فعالیت زیادی داره و مثل همه فعالان این میدون، در این شبکه که انگار شبکه مد بازا و علاقمندان مد و لباس و سلفی بازی هست، حضور زیادی داره.
ایشون نزدیک به ۱ میلیون دنبال کننده در اینستا داره و ظرف ۴ سال گذشته بیشتر از دو هزار و دویست پست در این شبکه منتشر کرده که بیشتر به نظراتش درباره مد و لباس و فوتو شوتای خودش با طرحا و لباسای جورواجور ربط داره.

طرحایی که مورد نظر کاربران این شبکه که نسل تینیجرای عصر دیجیتال رو تشکیل میدن قرار گرفته و این رو از کامنتا و درخشش طرحا و نظراتش در شبکه های دیگه میشه.

(تصویر ایندکس سایت فشن بلاگر مطرح این روزا، Wendy Nguyen)

البته خانوم وندی سایت اینترنتی هم مانند فشن بلاگرایی که در بالا گفتیم در اختیار داره.
سایت اون در نشانی اینترنتی به این نشانی در دسترسه. نکته باحال درباره این فشن بلاگر اون هست که ایشون هم در اینستا فعالیت زیادی داره، هم ویدئوایی درباره سبک زندگی و مد و لباس خاص بانوان در یوتیوب طراحی و منتشر کرده که استقبال خوبی رو به همره آورده.

جولی سارینیانا

از دیگر فشن بلاگرای مطرح این روزا، جولی سارینیانا هست که نظراتش درباره مد و لباس و سبک زندگی، در بیشتر از هفتصد هزار صفحه در اینترنت ایندکس شده.
جولی در اینستاگرام به نشانی اینترنتی به این نشانی در دسترس هست و به اطلاع رسانی نظرات خود درعرصه مد و لباس مشغوله. ایشون ظرف ۴ سال گذشته بیشتر از ۵ هزار تصویر منتشر کرده که تعداد خیلی از اونا مربوط به استایلا و فیگورایی هست که ایشون واسه معرفی طرحای جور واجور برندا به تن کرد.
اون بیشتر از ۴٫۶ میلیون دنبال کننده داره و یکی از پر بیننده ترین فشن بلاگرای سرزمین محبوب اینستاگرام رو در اختیار داره.

اون مثل فشن بلاگرهایی که در بالا معرفی کردیم، علاوه بر اینستا و توییتر، داری سایت شخصی به نشانی اینترنتی به این نشانی هم هست که مخاطبان زیادی براش به همراه آورده. طراحی زیبای این پرتال در کنار محتواای عمومی و تخصصی که جولی در میدون مد و لباس در اون مطرح می کنه، فضای خوبی رو واسه علاقمندان به دنبال کردن محتوای فشن بلاگرا، جفت و جور کرده که پیشنهاد می کنیم بعضی وقتا نگاهی به اون داشته باشین.